Średnie zużycie wody na osobę

Średnie zużycie wody na osobę

Podaj swoją wagę

Jak korzystać z kalkulatora dziennego zapotrzebowania na wodę

Ten kalkulator pomaga określić, ile wody powinieneś pić każdego dnia, biorąc pod uwagę twoją wagę, płeć, poziom aktywności fizycznej, warunki pogodowe oraz spożycie niektórych produktów. Oto kroki, jak używać kalkulatora:

  1. Wprowadź swoją wagę w kilogramach w polu „Twoja waga w kg”. Pomoże to określić podstawowe zapotrzebowanie twojego ciała na płyny.
  2. Wybierz swoją płeć z rozwijanego menu. Ma to wpływ na obliczenia, ponieważ zapotrzebowanie na płyny może różnić się między mężczyznami a kobietami.
  3. Wprowadź ilość utraty wagi podczas treningu w gramach w polu „Utrata wagi podczas treningu w g”. Pozwoli to uwzględnić płyny, które musisz uzupełnić po aktywności fizycznej.
  4. Zaznacz, czy pogoda jest upalna, zaznaczając odpowiednie pole wyboru. Będzie to miało wpływ na dodatkowe zapotrzebowanie na wodę ze względu na wysoką temperaturę powietrza.
  5. Wskaż, ile czasu spędzasz na zewnątrz w godzinach w polu „Czas na zewnątrz w godzinach”. Pozwoli to uwzględnić dodatkowe zapotrzebowanie na płyny podczas przebywania na zewnątrz w upalną pogodę.
  6. Wprowadź ilość spożytych zup, mleka, soków i owoców w gramach w odpowiednich polach. Te dane są używane do korekty ogólnego zapotrzebowania na wodę:
    • Zupy zmniejszają zapotrzebowanie na wodę o połowę ich masy.
    • Mlekosoki i owoce dodają do ogólnej ilości wody dodatkowe płyny, które są uwzględniane jako jedna trzecia masy dla mleka i soków oraz jedna czwarta dla owoców.
  7. Naciśnij przycisk „Oblicz”, aby zobaczyć wynik. Wynik zostanie wyświetlony pod przyciskiem i pokaże minimalną oraz maksymalną zalecaną ilość płynów do spożycia w mililitrach.

Używaj tego kalkulatora codziennie, aby określić optymalną ilość płynów do utrzymania zdrowia i nawodnienia twojego organizmu w różnych warunkach i okolicznościach.